fredag 6. mars 2009

Mitt første stitchery!


Her er mitt første forsøk på stitchery. Det var gøy! Så nå har jeg allerede begynt med flere nye...
Dette bildet fant jeg mønster til på nettet, er utrolig mye fint og gratis rundt omkring som man kan laste ned og printe ut.
Tegnet på mønsteret med en sånn overføringspenn i turkis som forsvinner med vann.
Har sydd på litt grovt bomullsstoff, egentlig beregnet til hardangersøm. Brukte mørk brunt brodergarn, siden jeg synes det er litt for hardt med svart. Tynn vatt på baksiden.
Monteringen ble gjort i hui og hast, så det ble vel ikke helt rett alle steder! Men jeg har jo et problem med at jeg helst skulle vært ferdig med det jeg lager, i går...
Hadde liggende et stoff med gresskar på som jeg synes passet veldig bra.
Lukkekant i rust/orange.
Og et oppheng jeg hadde liggende som nå kom til bruk!
Stitcheryet henger nå på veggen min, er glad jeg endelig turte å prøve... For dette var utrolig morsomt å lage!

Ingen kommentarer: