tirsdag 4. august 2009

Gift-bag! Gave-veske!

After I signed up for the friendship bag swap, I kind of wanted to sew one right away. So This is what I made! I think it came out very cute. This one I will keep for me, but I have allready started sewing a few more. Not looking exactly the same, but about the same size and shape.
This one is lined with linen, and the rick rack and lace came from my grandmothers stash. I think the rick rack must be over 50 years old, but it's still good looking:-)
The rest of the fabrics for this came from my scrap-bag, I have cut a lot of 2" squares so it was fast and easy to sew.

Etter at jeg meldte meg på "friendship bag swap'en" fikk jeg lyst til å sy en prøve-veske med en gang. Her er resultatet! Jeg synes den ble søt. Denne har jeg tenkt å beholde selv, men jeg har allerede begynt å sy flere andre vesker. De blir nok ikke helt lik denne, men det blir omtrent samme form og størrelse. Denne har jeg foret med lin, og sydd på kroklisser og blonder etter bestemor. Jeg tror kroklissene må være over 50 år gamle, men de fungerer like fint i dag:-)Resten av stoffene kom fra restekassen min, jeg har en masse 2 " firkanter ferdig kuttet, så det var fort gjort å sy denne lille vesken.


1 kommentar:

Nina In Norway sa...

Knallfin! Klart du må beholde den selv. Her er det masse minner. Gleder meg til å se "produksjonen".