søndag 2. august 2009

Lazy days! Late dager.







As I have my summers vacation, i don't do much other than relaxing , sewing a little and enjoing time off from work. The last two days we were at our family's little cottage in Totenaasen, wich I haven't been at since I was a little girl. It was nice and quiet there, primitive but great:)
No electricity or water in the cottage, but plenty with candle-light and a stream nearby with crystal-clear water. Above is a photo of the place, small and old. I love it! So did our dog and my fiancee. Looks like it will be visits there more often from now.
Siden jeg har sommerferie om dagen, gjør jeg ikke mye annet enn å slappe av, sy litt og nyte tiden vekk fra jobb. Vi var en tur på hytta de to siste dagene, et sted jeg ikke har vært på siden jeg var liten. Den ligger på Totenåsen. Det var deilig og stille der, en flott forandring fra hverdagen.
Hytta har ikke hverken innlagt vann eller strøm, men vi hadde plenty med stearinlys, og vann fra bekken rett nedenfor. Bilde av hytta ovenfor.
Jeg elsker stedet! Det gjorde hunden vår og samboer også, så det blir nok flere turer på hytta heretter.

Since the last time I was writing to you, I also made some small things, I found a pattern at http://bittybitsandpieces.blogspot.com/ for a nice little tissue holder. I changed it a little bit, added some prairie-points and used different colors. And this is the result:

They turned out so nice, and I made a lot of them, was not able to stop;-) The pattern for them is here:http://bittybitsandpieces.blogspot.com/2008/10/pumpkin-tissue-holder-tutorial.html Thank you for the nice tutorial!

Siden sist har jeg sydd litt også, jeg fant et flott mønster på kleenex- etuier hos http://bittybitsandpieces.blogspot.com/ Jeg forandret dem litt, sydde på prairie-points og brukte andre farger. Resultatet ser dere over her.De ble veldig søte, en flott gave-ide! Mønsteret finner dere her: http://bittybitsandpieces.blogspot.com/2008/10/pumpkin-tissue-holder-tutorial.html Tusen takk for den flotte tutorial'en!

Ingen kommentarer: